سیلاب و آبگرفتگی شدید در جنوب و شرق استان کرمان در حالی مردم را بی‌خانمان کرده که در همین مناطق مردم در تابستان برای تهیه آب شرب دست به دامان سیستم آبرسانی سیار هستند.

سیل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرماندار رودبارجنوب کرمان از تخریب ۱۰۰ راه روستایی در این شهرستان خبر داد و گفت: هم‌اکنون بیش از ۱۵ هزار نفر در محاصره سیلاب قرار دارند. محمود قانعی افزود: مسیر رودبار جنوب به سمت زهکلوت و زهکلوت به ایرانشهر کاملا بسته شده است.

بیشتر بخوانید:

 فیلم | زهکلوت زیر آب؛ اینجا مردم حبس شده‌اند

هشدار امام جمعه‌ جازموریان | زهکلوت زیر آب رفت

وی تصریح کرد: روستاهای برجک، چاه ابراهیم، تکل حسن، چاه‌علی شاه و شهر زهکلوت در محاصره سیلاب قرار دارند. رئیس شورای تامین رودبارجنوب با بیان اینکه پیگیری‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات مردم انجام شده، گفت: هم‌اکنون تمامی دستگاه‌های شهرستان و اداره کل راهداری و ادارت دیگر مشغول خدمات رسانی به مردم این شهرستان هستند.

وی از سفر استاندار کرمان به شهرستان رودبار جنوب خبر داد و گفت: دکتر فدائی امروز از نزدیک بر عملیات خدمات رسانی دستگاه‌های اجرایی نظارت و مشکلات را بررسی خواهد کرد. فرماندار رودبار جنوب به خسارت سیلاب اشاره کرد و گفت: سیلاب به راه های ارتباطی، برق، آب، کشاورزی و دامداری منطقه خسارت وارد کرده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰ روستای این شهرستان بدون برق بوده لذا پیگیری برای برق دار شدن این روستاها در حال انجام است. قانعی تصریح کرد: سیلاب به ۹۰ درصد بخش کشاورزی، ۱۲ دهنه پل خسارت زده و باعث تلفات زیاد دام در رودبار جنوب شده است.

وی ادامه داد: طبق برآورد اولیه سیلاب فقط در بخش کشاورزی و دامداری بیش از  ۲۰ میلیارد ریال خسارت وارد کرده است. قانعی اظهار داشت: برآورد خسارت سیلاب به تمامی بخش‌ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

کد خبر 494957

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha